Gesundheits
bereich
This course provides healthcare professionals with the skills to act safely and confidently in critical situations, particularly in direct contact with patients, relatives or visitors.

Course details
In this four-hour course, you will learn how to act confidently and confidently in critical healthcare situations. Particularly suitable for professionals who are in direct contact with patients, relatives or visitors.
Course content
- Identify and assess dangerous situations
- Behavior in stressful situations and rapid assessment of the situation
- Safe and self-confident appearance
- Verbal and non-verbal de-escalation techniques
- Dealing with escalation spirals and strategies for de-escalation
- Alerting and emergency measures
- Practical pepper spray training with practice spray (if desired)
- Training scenarios in a protected environment
Fragen zur Ausbildung
Haben Sie Fragen zu dieser Ausbildung? Weiter unten in unserem FAQ finden Sie Antworten auf die gängigsten Fragen.
Target group
- Spitex employees
- Nursing staff in hospitals and clinics
- Reception and support staff in healthcare facilities
Price
We would be happy to provide you with a non-binding offer.
Get in touch with us to make an appointment — we look forward to training you and your team!
Duration
Flexible according to your needs (approx. 4 hours)
Ort
With us in Schwanden near Schüpfen or directly at your location
Ausrüstung
Kursbestätigung / Zertifikat
Special
Diese Ausbildung
anfragen
Wir freuen uns auf Ihre Anfrage und beraten Sie bei Fragen gerne persönlich.
Anfrage für diese Ausbildung
Fragen und Antworten
Hier erhalten Sie Antworten auf die gängigsten Fragen zur Ausbildung. Ist Ihre Frage nicht dabei? Kein Problem - wir helfen Ihnen gerne auch persönlich.
Können die Inhalte frei gewählt werden oder sind diese vordefiniert?
Die Inhalte können durch Sie frei gewählt werden. Aus einer Vielzahl möglicher Themen wählen wir diese aus, die optimal auf Sie und Ihre Bedürfnisse zugeschnitten sind. Sie bestimmen den Inhalt und die Schwerpunkte. Wir beraten Sie gerne dabei.
Wie finden die Absprachen im Vorfeld statt?
Die Kontaktaufnahme und Absprachen erfolgen entweder persönlich oder per Telefon. Wir pflegen den unkomplizierten Umgang auch per WhatsApp.